De Porsche Sport Driving School bestaat 40 jaar!

De Porsche Sport Driving School bestaat 40 jaar!

 

In aanloop naar de lancering van de 911 Turbo op het salon van Parijs in 1974 kwam Porsche met het idee om rijcursussen aan te bieden speciaal voor de eigenaars van een 911. Doelstelling: hen in staat stellen om het vermogen van hun sportwagen te beheersen en het rijplezier te allen tijde te vrijwaren. De Porsche Sport Driving School was geboren. De eerste training werd georganiseerd op het circuit van Hockenheim. De Porsche Sport Driving School kon meteen op bijval rekenen. Vandaag is de Porsche Sport Driving School vertegenwoordigd in ruim vijftien landen.

 

Internationale filosofie

 

Ongeacht het land blijft de opleidingsfilosofie van de PSDS steeds dezelfde: de instructeurs passen zich aan de vaardigheden en ervaring van de deelnemers aan, om bij te dragen tot de ontwikkeling van hun talenten, steeds met de persoonlijke doelstellingen van iedere deelnemer in het achterhoofd. Deze stages beginnen steeds op dezelfde manier: de instructeur legt uit hoe belangrijk de juiste rijhouding is en hoeveel tijd de motor nodig heeft om op bedrijfstemperatuur te komen. Een bocht die net iets scherper is dan verwacht, een obstakel dat plots opduikt, een bijzonder gladde weg… Talrijke situaties worden op de trainingssites van de Porsche Sport Driving School nagebootst. De instructeurs helpen de deelnemers om de juiste reflexen aan te kweken, maar ook om aan te voelen wanneer de auto tegen zijn fysieke grenzen aanstoot. Een chicane leren nemen en het betere bochtenwerk staan natuurlijk ook op het programma. De beheersing van nieuwe technologieën zoals ABS, Porsche Stability Management en andere geavanceerde rijhulpsystemen vormt eveneens een belangrijk hoofdstuk in de opleidingen die de Porsche Sport Driving School aanbiedt.

 

Op sneeuw of op circuit

 

Het opleidingsaanbod van de PSDS is bijzonder uitgebreid, om aan ieders wensen te kunnen beantwoorden. Liefhebbers van rijden op sneeuw of ijs kunnen hun skills bijvoorbeeld aanscherpen tijdens Camp4S, een meerdaagse stage die hun de kans biedt om in alle veiligheid een Porsche op spijkerbanden te temmen. Deze stage vindt plaats in Finland, in de buurt van de Poolcirkel.

 

Data : van 9 t.e.m. 13 maart 2015

 

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met één van onze Porsche Centres

Contacteer ons
Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos