FIA World Endurance Championship WEC - LMP1

FIA World Endurance Championship WEC - LMP1

Circuitdebuut voor de Porsche 919 Hybrid editie 2015

Op 18 januari beginnen op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi uitgebreide tests met de tweede generatie van het Le Mans-prototype van Porsche. Daarmee gaat het autosportseizoen 2015 voor het Porsche-team volgens planning van start. Eerder debuteerde de nieuwe Porsche 919 Hybrid al op het testcircuit van het merk in Weissach. In een volgende fase plant Porsche nog verschillende prestatie- en uithoudingstests voor de WEC-openingsrace op 12 april in Silverstone, Engeland.

 

De nieuwe Porsche 919 Hybrid is een verregaande evolutie van de wagen die in 2014 succesvol debuteerde. Hij zal beschikken over hetzelfde innovatieve aandrijvingsconcept, bestaande uit een tweeliter V4-turbobenzinemotor, een elektromotor die de voorwielen aandrijft en twee energierecuperatiesystemen. De eerste roll-out van de nieuwe wagen vond plaats op 15 december 2014.

Contacteer ons
Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos