Nog interactiever en ruimer

Porsche-paviljoen in Wolfsburg compleet vernieuwd

Maandag 21 november 2016 — Porsche AG heeft op dinsdag 15 november zijn merkpaviljoen in Autostadt in Wolfsburg opnieuw geopend. De expo-oppervlakte werd uitgebreid tot 504 m2 door de toevoeging van een extra ruimte van 65 m2, waar ieder jaar twee speciale expo's georganiseerd zullen worden. Het startschot wordt gegeven door de bijzondere tentoonstelling 'Mission Future Sportscar', waarin de 919 Hybrid te zien zal zijn, de winnaar van de 24 Uren van Le Mans dit jaar. Daarenboven werden de 28 voertuigmodellen op schaal 1:3, die de bezoekers meenemen op een reis door de productgeschiedenis van de sportwagenbouwer, opnieuw opgesteld. De tijdreis begint nog steeds met de Porsche 356 uit 1948, maar behalve de 718 RS 60 Spyder werden ook de actuele generaties van de 911, 718 Boxster, 718 Cayman en Panamera toegevoegd.

 

"Nog een nieuwigheid is het feit dat de bezoeker aan de hand van een iPad door de expo geleid wordt", beklemtoont Robert Ader, hoofd Marketingcommunicatie van Porsche AG. Zo wordt op de tablet bijvoorbeeld gedetailleerde informatie weergegeven over de twaalf mijlpalen uit de geschiedenis van het merk Porsche, die de bezoekers zien wanneer ze het paviljoen betreden. Ook de in waaiervorm opgestelde voertuigminiaturen kunnen via de iPad bediend worden. "Door de interactieve opbouw van ons aanbod kunnen we voor iedere generatie niet alleen een individuele ervaring creëren, maar die ook nog gevarieerder en aantrekkelijker vormgeven", vertelt Ader. In het nieuw ingerichte Porsche-paviljoen wordt ook een nieuwe merkfilm getoond, die inzicht biedt in de waarden en de filosofie van het sportwagenmerk. Op het einde van de rondleiding kan de bezoeker zich in een Porsche laten fotograferen en die persoonlijke foto als aandenken per e-mail toegestuurd krijgen.

 

"De ligging van het Porsche-paviljoen tussen het Volkswagen-paviljoen en het klantencentrum symboliseert op indrukwekkende wijze de nauwe verwantschap en gemeenschappelijke geschiedenis binnen de groep. Het doet mij veel bijzonder plezier dat deze publiekstrekker vandaag een eerste uitbreiding met een nieuwe wisselende expo krijgt en dat onze gasten voortaan de sportieve genen van het merk nog intenser kunnen beleven", vertelt Otto F. Wachs, directeur van Autostadt. Het Porsche-paviljoen, dat in 2012 in Autostadt in Wolfsburg geopend werd en in hetzelfde jaar bekroond werd met de designprijs 'Automotive Brand Award 2012' in de categorie 'Best of Best – Architecture', pronkt met een gewelfde en mat glanzende dakconstructie die doet denken aan het silhouet van een Porsche. "Voor Porsche is het paviljoen een centraal bouwwerk aan de hoofdzetel van de Volkswagen-groep, dat staat voor de fascinatie van ons merk", verduidelijkt Achim Stejskal, hoofd van het Porsche Museum in Stuttgart. "Met de nieuwe inrichting willen we de bezoekers een nieuwe kijk bieden op onze onderneming." Het Porsche-paviljoen is één van de in totaal acht paviljoenen die in Autostadt in Wolfsburg bezocht kunnen worden. In het merkoverkoepelende automuseum 'ZeitHaus' zijn nog meer modellen uit de meer dan 60-jarige geschiedenis van Porsche in Wolfsburg te bezichtigen.