Nog interactiever en ruimer

Porsche-paviljoen in Wolfsburg compleet vernieuwd

Porsche AG heeft op dinsdag 15 november zijn merkpaviljoen in Autostadt in Wolfsburg opnieuw geopend. De expo-oppervlakte werd uitgebreid tot 504 m2 door de toevoeging van een extra ruimte van 65 m2, waar ieder jaar twee speciale expo's georganiseerd zullen worden. Het startschot wordt gegeven door de bijzondere tentoonstelling 'Mission Future Sportscar', waarin de 919 Hybrid te zien zal zijn, de winnaar van de 24 Uren van Le Mans dit jaar. Daarenboven werden de 28 voertuigmodellen op schaal 1:3, die de bezoekers meenemen op een reis door de productgeschiedenis van de sportwagenbouwer, opnieuw opgesteld. De tijdreis begint nog steeds met de Porsche 356 uit 1948, maar behalve de 718 RS 60 Spyder werden ook de actuele generaties van de 911, 718 Boxster, 718 Cayman en Panamera toegevoegd.

 

"Nog een nieuwigheid is het feit dat de bezoeker aan de hand van een iPad door de expo geleid wordt", beklemtoont Robert Ader, hoofd Marketingcommunicatie van Porsche AG. Zo wordt op de tablet bijvoorbeeld gedetailleerde informatie weergegeven over de twaalf mijlpalen uit de geschiedenis van het merk Porsche, die de bezoekers zien wanneer ze het paviljoen betreden. Ook de in waaiervorm opgestelde voertuigminiaturen kunnen via de iPad bediend worden. "Door de interactieve opbouw van ons aanbod kunnen we voor iedere generatie niet alleen een individuele ervaring creëren, maar die ook nog gevarieerder en aantrekkelijker vormgeven", vertelt Ader. In het nieuw ingerichte Porsche-paviljoen wordt ook een nieuwe merkfilm getoond, die inzicht biedt in de waarden en de filosofie van het sportwagenmerk. Op het einde van de rondleiding kan de bezoeker zich in een Porsche laten fotograferen en die persoonlijke foto als aandenken per e-mail toegestuurd krijgen.

 

"De ligging van het Porsche-paviljoen tussen het Volkswagen-paviljoen en het klantencentrum symboliseert op indrukwekkende wijze de nauwe verwantschap en gemeenschappelijke geschiedenis binnen de groep. Het doet mij veel bijzonder plezier dat deze publiekstrekker vandaag een eerste uitbreiding met een nieuwe wisselende expo krijgt en dat onze gasten voortaan de sportieve genen van het merk nog intenser kunnen beleven", vertelt Otto F. Wachs, directeur van Autostadt. Het Porsche-paviljoen, dat in 2012 in Autostadt in Wolfsburg geopend werd en in hetzelfde jaar bekroond werd met de designprijs 'Automotive Brand Award 2012' in de categorie 'Best of Best – Architecture', pronkt met een gewelfde en mat glanzende dakconstructie die doet denken aan het silhouet van een Porsche. "Voor Porsche is het paviljoen een centraal bouwwerk aan de hoofdzetel van de Volkswagen-groep, dat staat voor de fascinatie van ons merk", verduidelijkt Achim Stejskal, hoofd van het Porsche Museum in Stuttgart. "Met de nieuwe inrichting willen we de bezoekers een nieuwe kijk bieden op onze onderneming." Het Porsche-paviljoen is één van de in totaal acht paviljoenen die in Autostadt in Wolfsburg bezocht kunnen worden. In het merkoverkoepelende automuseum 'ZeitHaus' zijn nog meer modellen uit de meer dan 60-jarige geschiedenis van Porsche in Wolfsburg te bezichtigen.

 

Contacteer ons
Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos