Porsche, Microsoft en ACO presenteren groot eSport-Racing-evenemenent in Le Mans

Virtuele race tijdens de 24 uur van Le Mans

Gelijktijdig met de reële 24 uur van Le Mans op 17 en 18 juni zullen de beste eSport-racers het tegen elkaar opnemen in de finale van ‘Forza Racing Championship (Forza RC) Season 3: The Porsche Cup’. Het samenwerkingsproject van Porsche, Microsoft en de Automobile Club de l’Ouest (ACO) zal meerdere kwalificatieraces tellen over een tijdspanne van 24 uur. De finale race wordt met virtuele Porsches 919 Hybrid gereden. De finalisten van de online wedstrijd zullen ter plaatse in Le Mans met Xbox One-consoles spelen. Naast het prijzengeld staat hen ook een bijzondere eer te wachten: de ACO heeft voor deze eSport-competitie een eigen klasse gecreëerd, ‘Official Endurance eSports Category’ genaamd, en de winnaar zal op zondag tijdens de officiële prijsuitreiking van de 24 uur van Le Mans worden bekroond.

 

Deze tot nu toe unieke competitie is ontstaan uit het samenwerkingsverband tussen Porsche en Microsoft dat enkele weken geleden op het autosalon van New York werd aangekondigd. De racesimulatie ‘Forza Motorsport 6’ en het eSport-platform ‘Forza RC’ maken de fascinatie voor sportauto’s en de motor- en autosport interactief toegankelijk voor een breed publiek.

 

Verdere informatie en registratie via http://www.forzarc.gfinity.net/. De kwalificatie loopt nog tot 28 mei 2017. Voorwaarde voor deelname is het bezit van een Xbox One-console met het spel ‘Forza Motorsport 6’. Tijdens het raceweekend zelf biedt Microsoft live-verslaggeving van de virtuele finale via online platforms:

Beam (http://www.beam.pro/ForzaMotorsport)

Twitch (http://www.twitch.tv/ForzaMotorsport)

YouTube (http://www.youtube.com/Turn10Studios)

Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos