Uitzonderlijke viering

Uitzonderlijke viering

 

  • De expo "Porsche 70 years” sluit 70 jaar Porsche af met een apotheose
  • De openingsavond werd opgeluisterd door de aanwezigheid van Dr Wolfgang Porsche
  • D’Ieteren Porsche Import en Porsche AG verlengen hun samenwerking

 

Tot 27 januari vertelt de Autoworld-expo “Porsche 70 years”, geopend door Dr. Wolfgang Porsche himself, de geschiedenis van het merk uit Stuttgart. Een uniek evenement dat elke rechtgeaarde Porsche-liefhebber onder geen beding mag missen. Een ware apotheose voor het jaar waarin Porsche zijn 70ste verjaardag vierde.

 

Vijf jaar geleden presenteerde Autoworld het verhaal van professor Ferdinand Porsche en zijn opvolgers, vanaf de eerste elektrische auto tot de 918 Spyder. Deze keer staat de geschiedenis van het merk in de schijnwerpers. Het merk gecreëerd door Ferry Porsche, de tweede zoon van professor Porsche. Een geschiedenis die begint na het einde van de Tweede Wereldoorlog, wanneer Ferry zich op het bouwen van uitzonderlijke sportwagens werpt, bolides die technisch zijn gebaseerd op de Volkswagen. In de marge de opening van deze prestigieuze tentoonstelling, opgeluisterd door de aanwezigheid van Dr. Wolfgang Porsche, kondigden D’Ieteren Porsche Import en Porsche AG verheugd aan dat het nieuwe contract ondertussen getekend en verlengd is… voor minstens opnieuw 70 jaar!

 

Uniek programma

 

Met meer dan 65 te bewonderen Porsches – 70 als die van de permanente expo van het museum worden meegeteld – zullen die liefhebbers hun hartje kunnen ophalen. "Om de rijke geschiedenis van Porsche te kunnen tonen werden er specifieke podia ontworpen om de uitzonderlijke modellen of opvallende evoluties helemaal tot zijn recht te laten komen”, aldus Bernard Van Bellingen, PR Manager van D’Ieteren Porsche Import.  “Enkele zeldzame en prestigieuze modellen konden hier worden tentoongesteld, dankzij een nauwe samenwerking tussen Autoworld, Porsche Import, Porsche Classic Club, Porsche Museum Stuttgart en talrijke clubs en privé-verzamelaars”: 550 Spyder, Carrera Abarth, 904 GTS, 911 3.0 RSR, twee versies van de 917 – de ‘Psychedelic' en de Spyder CanAm – , de 935 Kremer K3, de 959 Paris-Dakar Rothmans, 919 Hybrid LMP1, om maar enkele van de tentoongestelde competitiebolides van Porsche op te noemen.

 

Volledige expo

 

Talrijke scenografieën zetten de geschiedenis van Porsche in de verf.  Zo is er een nagebouwde schuur, waar de eerste modellen van het merk, de mythische 356, prijken. Alle versies van deze eerste Porsche zijn er verenigd, met enkele zeldzame pareltjes als de 356 Gmünd of de 356 Carrera GT. In een ander diorama, getiteld "Evolution", staan de modellen die de evolutie van het merk weergeven: van de D'Ieteren Roadster 356 tot de Transsyberia-versie van de Porsche Cayenne, over de uitgebreide 911-familie in zijn talrijke en soms revolutionaire vormen, zoals die met motor voorin of de Targa.

Supercars, Turbo-modellen, RS, Speedster en het hele huidige gamma zijn uiteraard ook van de partij, samen met enkele verrassingen zoals die vitrines met niet minder dan 250 schaalmodellen, of de Big Brick Lego Porsche 911 Turbo 3.0. Dit evenement mag u onder geen beding missen!

 

Wanneer? tot 27 januari 2019

Waar? Jubelpark 11 te 1000 Brussel

Prijzen: volwassene 12€ ; senior 10€ ; student 9€ ; groep vanaf 15 pers. 9€ ; minder dan 11 jaar 5€ ; gratis onder de 6 jaar.

Info: www.autoworld.be

Contacteer ons
Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos