Infographic Series “Road to Formula E”

Infographic Series “Road to Formula E”

Countdown to the start for Porsche in the all-electric race series

Preparations continue apace for Porsche’s first race in Formula E: since officially announcing a works entry in the 2019/2020 ABB FIA Formula E world championship in April 2018, the sports car manufacturer has already hit a number of key milestones – with more to follow. Porsche is launching a series of infographics to document the path to the all-electric race series: the “Road to Formula E”. Available in the Porsche Newsroom, this will be updated with interesting information from month to month as the Season 6 race debut in December of this year draws closer.

 

Fritz Enzinger (Vice President Porsche Motorsport): “When the Porsche Board of Management made the decision to enter Formula E in 2019/2020, we started to chart our course. When I look back over recent months, I am very proud of what we have achieved within the team. We have successfully completed the first steps: the first test phase for the Porsche powertrain on the test bench, the announcement of Neel Jani as the first driver, the construction of the Porsche Formula E car, rolling this out on the test track in Weissach and completing more than 1,000 kilometres of testing at “Circuit Calafat” in Spain. We still have plenty to do before the works entry in Formula E. We are confident that we are on the right track.”

Contacteer ons
Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos