Porsche Centre Mechelen partner van Eurantica Fine Art Fair

When Tradition meets Innovation. Veel meer dan een slogan.

 

  • Eurantica Fine Art Fair: van 5 tot 13 maart in de Nekkerhal in Mechelen.
  • De 911in kijker
  • Eurantica en Porsche: gemeenschappelijke waarden van uitmuntendheid.

De 35e editie van de Eurantica-beurs, met stip genoteerd bij kunstverzamelaars en liefhebbers, zal dit jaar plaatsvinden in de Nekkerhal in Mechelen, van zaterdag 5 tot zondag 13 maart. Porsche Centre Mechelen, dat in december 2014 geopend werd, heeft besloten haar naam te verbinden aan dit grote evenement, dat voor het eerst georganiseerd wordt op een perfect toegankelijke en strategisch gelegen site.

 

Porsche Centre Mechelen besloot van de gelegenheid gebruik te maken om de Eurantica-beurs te ondersteunen. "We hadden heel wat goede redenen om onze naam aan dit evenement te verbinden" zegt Claude Willaert, directeur van Porsche Centre Mechelen. "De eerste is van geografische aard. Na heel lang in de Heizelpaleizen in Brussel georganiseerd te zijn, kiest Eurantica dit jaar voor het eerst voor Mechelen, waar het negende Belgische Porsche Centre iets meer dan een jaar geleden zijn deuren opende. Daarnaast is het doelpubliek van Eurantica, een evenement dat vorig jaar niet minder dan 26.000 bezoekers lokte, vergelijkbaar met het traditionele Porsche-cliënteel. Het zijn in beide gevallen mensen die houden van exclusiviteit en gehecht zijn aan traditionele waarden."

 

Samengaan van traditie en innovatie

 

Dit jaar innoveert Eurantica ook door de kaart van het eclectisme te trekken en meer open te staan voor moderne kunst en hedendaags of vintage design. Ter gelegenheid van editie 2016 van Eurantica zullen ook de Belgische schilders in het zonnetje gezet worden. Traditie en moderniteit gaan dit jaar dus hand in hand. "En die nieuwe aanpak van de Eurantica-beurs past perfect bij de Porsche-filosofie” vervolgt Claude Willaert. "Zo ontmoet traditie innovatie. Dit partnership zal natuurlijk bijdragen tot de bekendheid van het merk, maar ook die van het nieuwe Porsche Centre Mechelen."

 

De bezoekers van Eurantica zullen kunnen vaststellen dat dit evenement en het merk Porsche heel wat gemeenschappelijke waarden delen. "Porsche Centre Mechelen zal als een van de bevoorrechte partners van Eurantica aan de ingang van de Nekkerhal over een eigen expositieruimte van 240 m² beschikken, waar we gedurende het hele evenement verschillende modelen exposeren: 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Targa 4S, 911 Turbo S Cabriolet en één 911 S 2.2 Targa die rechtstreeks van het Porsche Museum komt. De bezoekers en onze klanten zullen er dus het nieuwe gamma van ons topmodel kunnen bewonderen”, besluit de directeur van Porsche Centre Mechelen.

 

Eurantica, dat plaatsvindt in de Nekkerhal in Mechelen, opent zijn deuren op zaterdag 5 maart.

 

Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos