Porsche Centre Paal heet de Limburgers officieel welkom.

 

  • Porsche Centre Paal opende afgelopen weekend officieel zijn Limburgse deuren
  • Na Knokke, Antwerpen, Gent en Mechelen is Paal het vijfde nieuwe Porsche Centre in België in twee jaar tijd
  • Jongste Porsche Centre van België bevindt zich op een strategische locatie langsheen de E313
  • Architectuur en infrastructuur volgens de nieuwe Porsche AG-normen bieden groeiend cliënteel dienstverlening op Porsche-niveau 

 

Het voorbije weekend zwaaide het gloednieuwe Porsche Centre Paal zijn deuren open voor het publiek. Daarmee neemt de jongste Porsche-concessie de fakkel over van Porsche Centre Geel, waarvan de site te klein was geworden om het groeitempo van het merk en het cliënteel bij te benen. De keuze voor Paal-Beringen lag voor de hand: het 7.500 m² grote terrein van Porsche Centre Paal geniet van een bijzonder gunstige locatie langs de snelweg Antwerpen-Hasselt, op een boogscheut van het verkeersknooppunt van Lummen, waar de voorgenoemde E313 kruist met de as Leuven-Genk (E314).

 

Na de Porsche Centre Knokke, Porsche Centre Antwerpen, Carrera Motors Porsche Centre en Porsche Centre Mechelen was het de beurt aan Porsche Centre Paal om zijn nieuwe infrastructuur te onthullen. Daarmee is Paal het vierde vijfde Porsche Centre in België in twee jaar tijd. Het gaat gehuld in de nieuwe Corporate Identity van Porsche AG en speelt helemaal in op de wensen van bestaande en nieuwe Porsche-klanten. “De Porsche-familie blijft uitbreiden, zowel wat klanten als modellen betreft”, verklaart Jean Heinen, Directeur Porsche Import. “De verhuizing van naar een gloednieuwe, veel grotere site in Paal-Beringen is een strategische keuze die ons toelaat om de dienstverlening af te stemmen op onze klanten, die op dat vlak even veel verwachten als van hun auto.”

 

 

Tijgersprong voorwaarts

Het aantal Porsche-rijders blijft jaar na jaar groeien, iets waar de gestage gamma-uitbreiding niet vreemd aan is. Het 911 ‘991’-gamma is intussen ei zo voltallig en kreeg de voorbije jaren het gezelschap van jongere broers Cayman en Boxster, de GT-limousine Panamera, de premium SUV Cayenne, de ongeëvenaarde 918 Spyder en de sportiefste der middelgrote SUV’s, de Macan. Die nam overal in België een vliegende start en zal op termijn voor een verdubbeling van de verkoop instaan. Bovendien staan er in 2015 nog eens 12 nieuwe modellen op het programma. Redenen te over dus om de nodige voorbereidingen te treffen inzake infrastructuur.

“Als Porsche ergens voor gaat, dan is dat met volle overtuiging en daadkracht”, aldus Thierry Brialmont, afgevaardigd bestuurder van Porsche Centre Paal. “De cijfers spreken voor zich: er werd in totaal 6,1 miljoen euro geïnvesteerd in een state-of-the-art infrastructuur van 2.800 m², waarvan 1.000 m² wordt ingepalmd door de showroom alleen. Dat is een verdrievoudiging ten opzichte van de vorige situatie. De werkplaats bestrijkt op zijn beurt zo’n 1.500 m² en gaat van 8 naar 12 bruggen, om zo de capaciteit met 50% te verhogen en onze klanten de snelst en best mogelijke service te verlenen.”

 

Porsche Centre Paal

Thierry Brialmont

Afgevaardigd bestuurder

 

Adres:

De Weven 6

B-3583 Beringen

Tel: 011/911.911

Contacteer ons
Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos