Sportscar Together Rally: een unieke bijeenkomst om 70 jaar Porsche te vieren

Sportscar Together Rally: een unieke bijeenkomst om 70 jaar Porsche te vieren

  • Een rally die vertrekt vanuit elk van de negen Porsche Centres in België.
  • Samenkomst van meer dan 500 Porsches en 1.000 Belgische Porschisten
  • De naam van de Mission E onthuld, komst van een nieuwe concept car, de Porsche 911 Speedster.

Deze zaterdag 9 juni kwamen de Porschisten van België samen om plaats te nemen achter het stuur van hun favoriete Porsche en zo de 70-jarige geschiedenis van Porsche te vieren. De hele dag draait rond één grote en gedeelde passie: die voor een mythisch merk.

Een korte geschiedenisles. We schrijven 1948, en de eerste auto van het merk Porsche ziet het daglicht. Het gaat om de Porsche 356, een ontwerp van Ferry Porsche, zoon van Ferdinand Porsche, de man die enkele jaren eerder het bedrijf Porsche had gecreëerd. Met de 356 start de geschiedenis van Porsche pas echt. In zeven decennia zal de Duitse autobouwer, ondertussen in Stuttgart gevestigd, één van de bekendste merken ter wereld worden. Een symbool van sportiviteit, technologie en efficiëntie.

In Belgie neemt, net zoals overal elders ter wereld, het enthousiasme voor Porsche en zijn mythische modellen steeds toe. Op deze 9 juni 2018 besloten de trouwe en passionele klanten van het merk de 70-jarige geschiedenis van Porsche op passende wijze te vieren. Met de “Sportscar Together Rally”, waarvan deze ochtend de start aan elk van de officiële Porsche Centres van België werd gegeven, hebben zowat 500 Porsches en 1.000 Porschisten voor een eenvoudig, doch passend eerbetoon aan Porsche gezorgd: door samen een toeristische rally langs ’s lands mooiste wegen af te werken, om dan uiteindelijk allemaal samen te komen in Brussel.

Unieke ervaring

De dag werd gekenmerkt door heel wat hoogtepunten, zodat het plezier van sportief rijden en de liefde voor mooie automobielen maximaal kon worden gedeeld. Er was ook meer dan voldoende gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, allemaal gekleurd door diezelfde passie die alle Porschisten delen. Klassieke Porsches, splinternieuwe Porsches, tweedeurs, vierdeurs, coupés, cabriolets, een 356 of een 918 Spyder, alle modellen waren vertegenwoordigd. Het beste bewijs dat een Porsche niet alleen uniek, maar ook voor eeuwig is.

Nadat alle deelnemers aan deze grootste bijeenkomst van Porsches die ooit in ons land werd gehouden op de uitzonderlijke Tour & Taxi locatie een hapje en een drankje te hadden gedeeld, zorgde Porsche Import voor de apotheose van het evenement, met twee verrassende aankondigingen: een verjaardagscadeau, een nieuwe concept car, de Porsche 911 Speedster.

De tweede aankondiging: het Mission E project wordt officieel in het Porsche-gamma opgenomen vanaf het einde van het decennium, onder de naam Taycan.

Over Porsche

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Porsche
Grand'route | Grote baan 395
1620 Drogenbos